2006年11月24日 星期五

Thanks Rosina!! (Part 1)

Thanks Rosina for talking with us for such a long period of time!!

Thanks Rosina for negotiate with BB about his biting problem!! 

Thanks Rosina for telling us about Simbaba is such a special and spiritual cat!!

以下係會議紀錄!大家全程用英文傾,但我會中英並用同簡化重點咁打番出黎喇

首先Rosina話BB係一隻好dominant, strong will同aggressive嘅「人仔」,唔係狗仔,佢當自己係人!

跟住佢話BB當自己細個啲 : "I feel I am five"!! But 事實上佢係7歲了!

第1題有關去Pet Shop冲涼嘅問題:

Rosina問: 「係咪有轉過Pet Shop?」  (我無講過!BB話佢知!)

我﹕「係呀!搬左屋嘛!」

Rosina:「BB鐘意之前嗰間多啲!但而家呢間都OK!佢好貪靚,一定要個product好,process唔太緊要」

第2至5題有關BB見親其他狗就猛吠,到底佢想玩定想打呢:

Rosina: 「佢唔鈡意其他狗!係鬧交!一定會打交!唔理其他狗幾大隻佢都會打

!」

我﹕「咁即係我之前死拉住唔比佢衝去其他狗度無錯?我有時好guilty唔知其實佢係咪想玩?」

Rosina: 「No!! You are right~ He must fight and he might die!!! You must control him!! Also he feels your fear and guilt, so he can control you!!」  (打中文好攰,因為回想起佢嘅對話都係英文!总之佢話我要好有信心同好堅持咁控制住佢!攞番個control!唔好驚!)

我﹕「咁佢其實鐘唔鐘意落街行?」

Rosina: 「Yes! 但行少少散下步! 唔係長途行山嗰啲」

第6至9題有關BB咬人,尤其咬老公!

:

Rosina: 「He knows that biting is wrong!
But he wants to get control from this action!Especially he is jealous so he wanna bites Wai, he feels that he is an intruder and before BB was the very special one in your life!! This guy intrude your relation!! 」
(佢知咬人唔啱,但佢要發脾氣,控制權
!尤其是覺得老公入侵左我同BB嘅關係)

我﹕「但我之前都同好多朋友或屋企人等一齊住同玩?都唔係成日對住BB一個?」

Rosina: 「But he knows that your husband is permanent! he wouldnt be changed! Not like friends in and out in your life!! It is different」 (BB知老公係永久同固定嘅!so 唔同, 唔lumlum) 

我﹕「咁佢即係唔鐘意wai?」

Rosina: 「no!! He likes Wai but he cant stand the jealous feeling sometimes and wanna bite him! But biting is NO GO!!! He mustnt do this!! I have to negotiate with him later!! You should think of the punishment and a naughty room to losk him in when he bites again 」 (佢唔係唔鐘意老公! 但有時妒忌同唔lum就咬佢!總之咬人係完全唔容許!要我先決定如何罰佢同困住佢係一个地方如佢再犯!等佢地一陣間講數)


沒有留言:

張貼留言